maandag 13 maart 2017

Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum

Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum

Toen ik in het FOMU ging kijken naar een selectie uit de foto's van vader en zoon Selleslags, bleek er daar nog een tweede expositie te lopen van een mij onbekende Amerikaanse magnumfotograaf: Alec Soth.

Peter's woonboot
Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum

Alec Soth maakt fotoreeksen rond een bepaald thema en er waren een aantal van die reeksen te zien.
En zijn werken waren wat mij betreft een fijne ontdekking.


detail uit 'hotel' van alec soth
Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum - detail

Maar zo schoon!


bonnie met een foto van een engel door alec soth
bonnie met een foto van een engel 
Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum

Als ik zo'n foto's zie, dan krijg ik goesting om dit in het echt te gaan bekijken.

Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum

En na het zien van deze foto wil ik een discobal in mijn vijgenboom! 

Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum -detail

Slik....

Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum


Deze expositie is nog te zien in het fotomuseum van Antwerpen tot 4 juni. Meer info op hun website hier.

detail uit ' johnny cash huis uit zijn jeugdjaren ' door alec soth
het huis van Johnny Cash in zijn jeugdjaren
Antwerpen: Alec Soth in het fotomuseum

Meer blogposts over kunst via deze tag... .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com